Vážení zákazníci, ve čtvrtek 1. 5. jsou všechny naše pobočky otevřené dle standardní otevírací doby. Těšíme se na Vaši návštěvu!
První generace německého MPV Opel Zafira sice přišla na trh už v roce 1999, do dnes se ale těší velké oblibě. Důvodem mohou být jízdní vlastnosti i prostorný a variabilní interiér.
Mezi vozidly kategorie MPV je Opel Zafira velice oblíbený. Zaujme totiž interiérem až pro sedmičlennou posádku a přitom nepatří k drahým automobilům. Pro početnější rodiny, jež nechtějí do ojetého automobilu investovat vysokou částku, tedy představuje velice zajímavou možnost. Na své si ale přijdou i ti, co nepotřebují přepravovat početnou posádku. Velikost zavazadelníku a variabilita interiéru je totiž na svou dobu vzniku nevídaná. V tomto směru Zafira první generace zaujme i dnes. Systém sklápění zadních sedadel Flex7 je vynikající. Kdo tedy touží po velkoprostorovém automobilu, Opel Zafira by určitě neměl ignorovat.
Palubní deska vozidel vyrobených před faceliftem v roce 2003 je tvořena lacině působícími plasty, v tomto směru je výrazně lepší omlazený vůz. Ať už usednete do mladšího, nebo staršího provedení, můžete se těšit na pohodlná sedadla. Sedačky ve vozech s výbavou Sport pak skutečně nadchnou vynikajícím tvarováním. Kladem vozu je bezpochyby velice prostorný interiér, dokonce ani ve třetí řadě sedadel není extrémně těsno. Šesté a sedmé sedadlo je přitom standardně zapuštěno do podlahy, tvoří tedy dno zavazadelníku, který v pětimístném uspořádání nabízí vynikající objem 600 litrů. Samostatné sedačky lze jednu po druhé jedním tahem vytáhnout a udělat tak z pětimístného vozu sedmimístný. Zavazadelník se pak ale smrskne na objem 150 litrů. Výhodou je také posuvná zadní lavice i její netradiční řešení sklápění. Zafira tak dokáže v případě potřeby suplovat malou dodávku.
Pochvalu si automobil zaslouží také za jízdní vlastnosti. Ty jsou i na dnešní poměry nadprůměrně dobré. Naladění podvozku přitom zvládá i tlumení nerovností, a tak má posádka zajištěn potřebný cestovní komfort. S brzdami běžně nejsou potíže, přesto je na místě ještě jednou zmínit výbavu Sport. Ta má totiž v předním nárazníku otvory pro přívod chladícího vzduchu k brzdám. Základní motorizací je benzinový čtyřválce 1.6 16V disponující výkonem 74 kW. Není to špatný motor, avšak velké Zafiře více sluší výkonnější motory. Doslova ideál představuje velice povedený 1.8 16V. Pracuje s rozumnou spotřebou a výkonu má dostatek. Ve svém slabším provedení nabízí 85 kW, silnější verze pak výborných 92 kW. Přeplňovaný 2.0 T/141 kW či další čtyřválec 2.2 16V/108 kW jsou už žíznivější. Nejslabší diesel 2.0 DI/60 kW nemá sil na rozdávání a tak je lepší sáhnout po silnějších motorech DTI. Mezichladičem stlačeného vzduchu vybavený 2.0 DTI nabízí výkon 74 kW, což už díky přeplňování stačí i na tak velký automobil jako je Opel Zafira. Ještě svižnější je další turbodiesel 2.2 DTI pracující s výkonem 92 kW.
První generace Opelu Zafira interně označovaná jako Zafira A je běžně hodnocena jako průměrně spolehlivý automobil. Diesely častěji trápí netěsnosti vstřikovačů, někdy také váhy vzduchu. U všech motorizací si dejte pozor na možné úniky motorového a převodového oleje, což se nezřídka děje u vozidel vyššího stáří bez rozdílu značky. Někdy zlobí centrální zamykání, známé jsou vůle na přední nápravě a setkat se můžete také s nadměrně opotřebenými tlumiči pérování. Obehranou písničku pak představuje nedopisující displej palubního počítače nebo častější praskání žárovek ve světlometech. Koroze napadá hlavně koncový tlumič výfuku. Nelze ale vyloučit ani korozi karoserie v místech, kde běžně dochází k poškození laku od odletujících kamínků.
Nárazovým testem prošel Opel Zafira první generace v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem dvě hvězdy ze čtyř. Bezpečnost dětí v autosedačkách se v té době ještě samostatně nehodnotila.